بیماری های دهان در بارداری

بیماری های دهان در دوران بارداری


بالا رفتن سطح هورمون ها بخصوص افزایش هورمون پروژسترون در دوران بارداری و در برخی از موارد باعث به وجود آمدن مشکلاتی در لثه می شود: ژنژیویت حاملگی؛ تومور حاملگی، لقی دندان


1. ژنژیویت حاملگی چیست؟
در دوران بارداری بالا رفتن سطح هورمون ها باعث می شود لثه ها به پلاک های دندان واکنش نشان داده و در نهایت منجر به التهاب لثه می گردد.تمیز نگه داشتن محیط دهان و رعایت اصول بهداشتی دهان و دندان به منظور جلوگیری از به وجود آمدن پلاک دندانی از نکته های مهم در دوران بارداری است.


2. تومور حاملگی چیست؟
از دیگر بیماری های دهان و دندان تومور حاملگی است که پلاک های دندانی نقش موثری در به وجود آمدن ان دارند. تومور حاملگی در واقع به وجود آمدن بافت التهابی به دلیل تغییر حجم لثه می باشد که باعث اختلال در جویدن غذا می شود. دندانپزشکان با برطرف کردن عامل محرک موضعی می توانند این بیماری را برطرف کنند. البته در موارد حاد به جراحی نیز نیاز پیدا می شود.

 

3. لقی دندان
از دیگر اثرات بالا رفتن هورمون های پروژسترون و استروژن لق شدن دندان ها است. بافت های حمایت کننده دندان ها با ازدیاد این هورمون ها تحت تاثیر قرار گرفته و منجر به لقی دندان می گردد. این لقی اگر همراه با بیماری های لثه نباشد موقتی است و جای نگرانی نیست.

 

دکتر نوید صرافی راد

 

دکتر نوید صرافی راد 5898 بازدید 1395/12/23 0 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...