آشنایی فرزندان با دندانپزشکی

 

دندانپزشکی کودکان

 

چگونه فرزندان خود را با دندانپزشکی آشنا کنیم


   کودکان نسبت به مسائلی که در مورد آن تجربه ای نداشته اند واکنشی ندارند و بی تفاوت عمل می کنند، این آموزش است که نقش مهمی در نحوه رفتار کودکان می گذارد. برای مثال کودک شما ذاتا از گربه نمی ترسد ولی اگر این ترس در شما وجود داشته باشد و ابراز شود او نیز رفته رفته خواهد ترسید. در مورد دندانپزشکی نیز همین گونه است اگر از خاطرات تلخ خود در مورد دندانپزشکی در حضور کودک صحبت کنید حتی اگر او در مرحله ای از رشد باشد که درکی از این مسائل نداشته باشد خاطرات شما در ناخودآگاه کودک اثر می گذارد و کودک شما در آینده از دندانپزشکی خواهد ترسید.گروهی از والدین کودک خود را از رفتن به دندان پزشک, وسایل دندانپزشکی و کشیده شدن دندان می ترسانند. این دسته از والدین باید بدانند این ترس تبعات منفی فراوانی در سلامت دندان های کودک در بزرگسالی خواهد داشت. چه بسیار والدینی که اکنون از دندانپزشکی می ترسند همان کودکان دیروزی بوده اند که یا خاطرات تلخ والدین یا اطرافیان را از دندانپزشکی شنیده بوده اند و یا از محیط و وسایل دندانپزشکی ترسانده شده بودند.

 

دندانپزشکی در کودکان


   ما راه هایی را به شما پیشنهاد می دهیم تا به وسیله ی آن کودکان خود را با دندانپزشکی آشنا کنید:


1. یکی از راه ها بردن کودک به دندانپزشکی به صورت منظم از دو سالگی به بعد برای چکاپ دندان هایش است.حتی اگر حس می کنید کودک شما نیازی ندارد این کار را به صورت منظم انجام دهید تا کودک شما با این محیط آشنا شود و بتواند با دندانپزشک خود ارتباط موثری برقرار کند.


2. می توانید برای کودک خود جایزه ای در نظر بگیرید تا خاطره ای خوش برای او باقی بماند.


3. کار دیگر این است که هنگامی که خودتان به نیاز به چکاپ دندانپزشکی دارید کودکتان را با خود ببرید و از او بخواهید تصور خود از دندانپزشکی را برای شما نقاشی کند. این کار باعث آرامش فرزند شما می شود.


4. پیشنهاد دیگر ما این است که هنگامی که برای کار بر روی دندان خودتان باید به مطب دندانپزشکی بروید و کار شما شامل جراحی و کشیدن دندان نیست می توانید فرزند خود را به همراه برده و با اجازه پزشک تان بگذارید در کنار یونیت شما بماند تا با نحوه ی کار دندانپزشکی آشنا شود.


5. اگر کودک شما نیاز به کار دندانپزشکی پیدا کرد بهتر است یک جلسه او را به مطب برده تا با محیط و دندانپزشک خود آشنا شود و بتواند ارتباط موثری با دندانپزشک برقرار کند و هنگامی که ترس او ریخت جلسه ی دیگری را برای کار بر روی دندان کودک در نظر بگیرید. مطمئن باشید دندانپزشکان نیز سعی میکنند تا ارتباط خوبی با کودک شما بگیرند تا خاطره ی خوشی در ذهن او باقی بماند.

 

دکتر نوید صرافی راد
 

 

دکتر نوید صرافی راد 5953 بازدید 1395/12/30 0 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...