دندانپزشکی عقب ماندگان ذهنی

درمان دندانپزشکی در بیماران عقب ماندگان ذهنی و جسمی


در بیماران با مشکلات عقب ماندگی ذهنی یا جسمی که مشکلات دندانپزشکی دارند؛ والدین و سرپرستانی که از آنها مراقبت می کنند باید واقف باشند که مهمترین نکته در مورد این دسته از افراد رعایت بهداشت دهان و دندان است، زیرا این افراد به علت عدم توانایی در رعایت بهداشت دهان و دندان خود دچار پوسیدگی و مشکلات دهانی و دندانی می شوند. حتی اگر بهترین درمان ها نیز صورت پذیرد در صورت عدم رعایت بهداشت دوام چندانی نخواهد داشت. اگر بیمار شما توانایی همکاری نسبی برای انجام درمان های دندانپزشکی را دارا باشد در برخی از موارد انجام درمان های تحت بی حسی موضعی و با زمان کوتاه قابل انجام خواهد بود.


در مواردی که همکاری بیمار شما کم باشد و یا موارد عدم همکاری کامل و همچنین مواردی که درمان های متعدد و پیشرفته نیاز باشد غالبا این بیماران را می توان تحت بیهوشی عمومی درمان کرد.


در مواردی که انجام درمان های تحت بیهوشی عمومی صورت می پذیرد ملاحظات پزشکی اهمیت دو چندانی پیدا می کند.


بسیاری از بیمارنی که تواما دارای عقب ماندگی جسمی و ذهنی هستند دارای مشکلات قلبی و عروقی، تنگی نفس، ضایعات مغزی و بیماری های سیستماتیکی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.


دندانپزشک و متخصص بیهوشی با گرفتن سابقه ی کامل بیماران و گرفتن مشاوره های تخصصی از پزشکان متخصص قلب و عروق، مغز و اعصاب و سایر پزشکان مرتبط می توانند زمینه ی انجام درمان «دندان پزشکی تحت بیهوشی» را با حداقل ریسک برای چنین بیمارانی فراهم کنند.

 

دکتر نوید صرافی راد

 

دکتر نوید صرافی راد 9070 بازدید 1395/11/11 3 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...