ریشه های فوبیای دندانپزشکی

داستان های تلخ اطرافیان از دندانپزشکی

 

ریشه های فوبیا (ترس) از دندانپزشکی


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از رفتن به دندانپزشکی هراس دارند، بهتر است بدانید به خاطر این ترس آسیب های جبران ناپذیری به دندان خود وارد می کنید که در نهایت منجر به از دست دادن دندان هایتان می گردد. فوبیای دندانپزشکی به دلایل مختلفی در افراد به وجود می آید، ما تعدادی از مهمترین دلایل را برای شما خواهیم گفت.


1. تجربه های منفی از دندانپزشکی در کودکی
اگر از افرادی که دچار بیماری فوبیای دندانپزشکی هستند دلیل ترسشان را بپرسید تجربه تلخ در دوران کودکی را مطرح خواهند کرد.اگر شما تا کنون برای کودک خود دندانپزشک خوبی را انتخاب نکرده اید مطمئن باشید فرزندان شما در بزرگسالی دچار ترس از دندانپزشکی خواهند شد و بخشی از دندان های خود را حتی در سنین جوانی از دست خواهند داد. با ساختن خاطره ای خوب از دندانپزشکی برای کودکان سلامت دندان های آنها را در بزرگسالی تضمین کنید [چگونه دندانپزشک خوب انتخاب کنید]


2. داستان های تلخ اطرافیان
داستان های تلخ اطرافیان در دندانپزشکی در ناخودآگاه شما اثر گذاشته و هنگامی که به دندانپزشکی مراجعه می کنید باعث می شود حتی بدون اینکه به خاطر داشته باشید علت ترس شما چیست ترس بر شما غلبه پیدا کند. پس تجربه تلخ دیگران را برای خودشان بگذارید و از شنیدن توهمات دیگران از دندانپزشکی دوری کنید.

 


3. ترس از صدای ابزار دندانپزشکی
در گذشته ابزارهای دندانپزشکی صداهای ناهنجاری تولید می کردند که باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در افراد میشد. این را باید بدانید که با تکنولوژی های جدید این صداها تقلیل پیدا کرده است؛ اما هستند افرادی که صدای ابزارهای گذشته در ناخودآگاه آن ها باقی مانده و در برابر شنیدن کوچک ترین صدا به شدت واکنش نشان می دهند. برای مقابله با این ترس ما راهکارهای ویژه ای برای غلبه بر ترس شما داریم.

 

اگر به سلامت دندان های خود علاقه دارید با ما همراه باشید ما راهکارهایی را به شما پیشنهاد میکنیم که با رعایت آن بر ترس خود غلبه کنید.برای آگاهی از این راهکارها به مقاله « راه های مقابله با فوبیای دندانپزشکی» مراجعه کنید.

 

 

دکتر نوید صرافی راد
 

 

دکتر نوید صرافی راد 6490 بازدید 1395/12/16 0 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...